Säker och trygg e-handel. Frakten är inräknad i priset.

Leveranser

Vi levererar i dagsläget endast inom Sverige. Då varje order är unik kan vi aldrig garantera leveranstiden generellt för alla ordrar. De allra flesta ordrar skickas inom 5-10 arbetsdagar men du måste räkna med upp till tre veckors leveranstid för udda produkter. Vi försöker alltid att kontakta dig så fort som möjligt om leveranstiden blir längre än normalt. Vanligtvis sker våra leveranser som paket, brev eller bud via Posten, DHL eller Schenker. Vi tar inget ansvar för olika logistikombuds leveranstider och/ eller hantering. Kunden ansvarar själv för att ombud finns inom rimliga gränser för avhämtning av paket. Priset för frakten är inkluderad i priset för varan. Man kan även hämta sina varor hos oss i Övra Vannborga by 3, 387 96 Köpingsvik.

Betalningsalternativ

När du beställer från gallerijohanpersson.se kan du betala med kort, mot faktura eller via direktbetalning. Vi samarbetar med Klarna och använder deras tjänster som sker enkelt och säkert, de håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade. Vid köp på faktura tillkommer en fakturaavgift på 39 kr exklusive moms och fakturan har en löptid på 14 dagar.

Ångerrätt och Retur

För våra produkter gäller distansköplagen 14 dagar. Du betalar själv din returfrakt. Vi förväntar oss att returer skickas på samma sätt som de levererats till er.

Avbeställning

Om du ångrar dig innan vi har hunnit påbörja din order går det bra att avbeställa din order. Kontakta oss omgående, din order är dock ej avbeställd förrän vi har bekräftat din avbeställning.

Återbetalningar

Vid eventuell återbetalning, överförs krediterat belopp till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Reklamation

Vid felaktiga ordrar eller defekta varor går det givetvis att reklamera ditt köp, vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Kontakta oss och ange ordernummer, kunduppgifter och orsak till reklamation. Har du möjlighet att ta ett foto och bifoga så underlättar det. Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten.

Sekretess, säkerhet och personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Dock förbehåller vi oss rätten att exponera information kring produktionsmaterial vid nyttjande som referens i kommande projekt. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller raderas. Kontakta i så fall oss.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller telefon. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, då förbehåller vi oss rätten att friskriva oss från all ersättning samt kompensation till kund gällande leveransförseningar.

Ej avhämtade paket

En beställning är ett avtal mellan oss och våra kunder. Vid returer av paket som ej blivit avhämtade förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra omkostnader. Som för närvarande är 600 kr inkl. moms. Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar när det gäller logistikombuds fraktkostnader och avgifter.